دیدار کمیته مستند سازی تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حضرت حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری

دیدار کمیته مستند سازی تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با  حضرت حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه با حضور اعضای این کمیته در تاریخ 28/04/1399 صورت پذیرفت.

در ابتدای این دیدار حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه نسبت به ضرورت و اهمیت مستند سازی و تدوین تاریخ شفاهی  در اتحادیه نکاتی را بیان داشت و در ادامه هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

در این دیدار نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه ضمن تقدیر از اقدامات  صورت گرفته در کمیته مستند سازی و تدوین تاریخ شفاهی اتحادیه در خصوص اهمیت این امر بیان داشتند:

“خود این چهل سالگی اتحادیه فرصت خوبی برای این اتفاق ایجاد کرد، تشکیلات هم از آن استفاده خوبی کرد. حفظ زنجیره هویتی برای مجموعه هایی که ماموریتشان همچنان پیش‌رو هست خودش موضوعیت دارد فارغ از هر انگیزه دیگری اینکه عقبه خودش را، تبار خودش را بشناسد و نکته دیگر هم حفظ التجارب است. روایتی هم هست که میگوید(( العقل حفظ التجارب))(نهج البلاغه کتاب 31) اینکه انسان چگونه میتواند تجربه را حفظ و صیانت نماید یک مجموعه ای وقتی میتواند موفق باشد که تجربه های خود را صیانت کند و بر اساس آن قدم های بعدی را بردارد چه درس ها را و چه عبرت ها را. قاعده این است برای یک تشکیلاتی با خصوصیت مجموعه ما هم این خودش موضوعیت دارد که چه مسیرهایی را رفته اند چه کار هایی کرده اند و چه کارهایی را نباید میکرده اند چه کاری باید انجام میداده‌اند و انجام نداده‌اند اینها را بشود مستند و حفظ کرد مسیر پیش رو را هموار میکند.”

در این دیدارحسین تاریخی دبیر کل، حسین احمدی مدیر حوزه دبیرکل، علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه، احسان منصوری مدیر دفتر تاریخ شفاهی، محمد کلانکی عضو کمیته و مهدی صفری و علی سعادت از اعضای گروه تصویر برداری و تدوین دفتر تاریخ شفاهی اتحادیه حضور داشتند.

→ خواندن مطلب قبلی

️مصاحبه با پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی از تاریخ 1 الی 2 آبان در اتحادیه استان آذربایجان شرقی انجام شد.

خواندن مطلب بعدی ←

مصاحبه با پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی در اتحادیه استان صورت گرفت.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *